* مدل VOICE :

دراین مدل 7عامل موثر بر ایجاد و تقویت دلبستگی كاركنان تاثیر گذاراست كه incentive ، به عنوان یكی از عواملی كه موجب وفاداری می شود را بیان می كند : پول ،مزایا و پاداش هایمطلوب ،انرژی زا هستند .سازمان ها باید پاداش های متنوعی را طراحی كنند و آن را بارفتار ، عملكرد، تلاش و سهم كاركنان در موفقیت سازمان مرتبط نمایند تا باعث افزایش انگیزه و انرژی آنها شود. (ابوالعلائی،1392، ص26)

* مدل موسسه IES

در این مدل نیز حقوق و مزایا و پاداش نیز به عنوان عاملی برای ایجاد كاركنان شایسته و با انگیزه معرفی می گردد و بیان می كند سازمان های كه حقوق خوب پرداخت نمی كنند نمی توانند كاركنان شایسته خود را حفظ كنند و در نهایت این سازمانهای كه در قدردانی و قدرشناسی و تعهد كاركنان خود متعهد نیست ضرر میكند.

* مدل شركت نیسان

شركت نیسان 5ت برای داشتن سطوح بالای از وفاداری، تعهد و دلبستی به كار و سازمان بیان میكند كه یكی از آنها حقوق، مزایا و شرایط كار رقابتی می باشد .شركت نیسان برای حفظ كاركنان باید بهترین سبد پرداخت را برای كاركنان ایجاد كرد.

     مدل موسسه Hay

در این مدل كه توسط شركت معتبر مشاوره مدیریت(Haygroup.com) می باشد 6معیار اصلی برای وفاداری كاركنان بیان می كند. كه پاداش های شفاف ،مشهود و برانگیزننده را ماثر میداند و بیان میكندپرداختهای تشویقی باید براساس رفتار و عملكرد باشدو منصفانه بودن ارزیابی ها وپاداش ها در وفاداری آنان نقش دارد

* مدل مدیران ارشد

مطالعات انجامشده نشان میدهد میزان اشتیاق ، انگیزه و انرژی كه مدیران ارشد صرف اجرای برنامه هاو دستیابی به اهداف می كنند بیش از میزان مشابه لایه های سازمانی است و بیان میكند.

 سهم بیشتری از پرداختی ها به مدیران ارشد از نوع متغیر است .مدیران ارشد بصورت نسبی ،حقوق ثابت كمتر و حقوق متغیر و پاداش بیشتری دریافت می كنند . لذا برای افزایش سطح انگیزه و اشتیاق و دلبستگی كاركنان باید ازپاداش های متغیر استفاده بیشتری كنیم. 

* مدل پیش برنده دلبستگی و انگیزه

در این مدل 5پیش برنده اصلی منجر به دلبستگی كاركنان به كار و سازمان می شود كه پاداش وقدردانی را به عنوان سیستمی مطلوب و موثر برای ارزیابی و مدیریت عملكرد كاركنان دانسته و رضایت كاركنان از سیستم های حقوق و پرداخت موجب تقویت وفاداری میشود.



ارسال توسط Hossein zeinoddini meymand

اسلایدر